Tasarımla Öğrenme

İnsanlar öğrenme ve eğitim hakkında düşündükleri zaman bir kişinin başka bir kişiye bilgi iletmesini düşünürler.
Ama eğitimciler giderek “iletme yaklaşımının’’ işe yaramadığının farkına varmaktadırlar. İnsanların en iyi şekilde öğrenebilecekleri ortam sadece pasif olarak bilgi alımıyla değil, aktif olarak keşfetme, deney yapma ve kendilerini ifade edebilmeleri ile sağlanır.
Daha fazla okul “yaparak öğrenme’’ üzerine odaklanırken, uygulama faaliyetleri ile de öğrencilerin ilgisini çekmeye çalışıyor.  Amaç, öğrencilerin tasarım ile öğrenmeleri, yaratmaları ve bir şeyler icat etmeleri.  Amaç sadece yaparak öğrenme değil; tasarım ile öğrenme.

One Comment to “Tasarımla Öğrenme”

  1. scratch çok eğlenceli ve basit bir yapısı olsada öğrenmede çok etkili ve cezbedici bir yapısı var.Çoçukların bilgisayara olan ilgilerini scratchla kendilerini geliştirmede dahada etikli hale getirilrbilinir.Scratch yapılan projelerin paylaşılabilmesi özelliği scratch ‘a olan ilgiyi artırmaktadır.Kendini ispatlayabilme başarabildiklerini insanlarla paylaşılabilinmesi scractch olan ilgiyi artırmaktadır.Scrachla olan ilk deneyinimden sonra aklıma ilk gelen şey bütün eşin dostun çoçuklarını scratchla tanıştırıp hem eğlenmelerini ,hem birşeyleri başarmanın verdiği zevki tatmalarını ,hemde özgürce kendi tasarımlarını yapıp paylaşmalarını sağlamak oldu…

Yorum bırakın