Anasayfa


Eğitimde Bilgisayar Oyunu Tasarımı Dersi Bloguna Hoşgeldiniz

Bu blog Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi “Eğitimde Bilgisayar Oyunu Tasarımı” dersi öğrencileri için hazırlanmıştır. Bu blogu düzenli olarak takip etmeniz ve kendi blogunuzu oluşturmanız gerekmektedir. Ders ile ilgili duyurular, materyaller bu ortam üzerinden paylaşılacaktır. Tüm öğrencilerime başarılar diler, keyifli bir dönem geçirmenizi dilerim…

Yrd. Doç. Dr. Zülfü GENÇ 

26 Yorum to “Anasayfa”

  1. Eğitim amaçlı olmayan oyunlar kişileri köreltmeye mahkumdur. Belki hayal güçleri genişler 🙂

  2. Hocam sizin bu blok çalışmanızı gönülden destekliyorum. Klasik yöntemleri aşmanız ve bize site oluşturmada ve blok geliştirmede yardımcı oluyorsunuz.Ancak biz bu dersten pratik oyun tasarımı da bekliyoruz. Bu konudaki duyarlılığınızı ilgiyle takip etmeye devam edeceğiz. biz kim miyiz?…BÖTE…

  3. Ben eğitim amaçlı olmayan oyunların abartılcak kadar köreltceğini düşünmüyorum. Çevremde eğlence amaçlı birçok insan gördüm o derece bi etkiye rastlamadım.Tabi ki eğitimli olması çok iyi olur eğlencenin yanında yeni bilgilerde edinmek bize kar sağlar..

  4. Hocam derslerde sadece teori işliyoruz. Bu hafta Sctratch’la birkaç örnek yaparız diye düşünmüştük fakat onu da teorik olarak anlattınız. Bu kadar teori bizi boğuyor, biraz işin tekniğine girsek bence daha eğlenceli ve daha faydalı olabilir. Yoksa bu gidişle hiç birşey öğrenemeden dönem bitecek.

    Hala olduğumuz yerde sayıyoruz yaptığımız tek şey makale, tez okumak ve blog yazmak. Asıl önemli olan oyun tasarımı konusunda bizi yalnız bırakıyorsunuz kendi başımıza öğrenmemizi istiyorsunuz. Biz de nereden başlayacağımızı ne yapacağımızı bilemeden anksiyeteye düşüyoruz ve bocalıyoruz.

    Sizden isteğim derslerde biraz da sunum yapmaktan vazgeçip bize biraz somut birşeyler öğretmeniz ve yaptırtmanız. Eğitsel oyunların neden önemli olduğunu, neden bunlara ihtiyaç duyulduğunu, çocukların nasıl öğrendiğini vs. gibi şeyleri yeteri kadar öğrendik bence.

    Bize yol gösteriyorsunuz ve bizim çabalayıp birşeyler yapmamızı bekliyorsunuz size bu konuda katılıyorum fakat üzerimizde bu kadar baskı oluşturmak yerine biraz da bize yardımcı olsanız bence çok daha iyi olur.

    • İşin teorisini öğrenmeden uygulamanın etkili olması mümkün değil. Uygulamalar gelecek ders itibariyle başlıyor. Ama tasarım konusunda sizin hayal gücünüz son derece önemli. Elinizde bir araç var, tasarlamaya başlayabilirsiniz. BU haftayı scracth programlama ortamını kendi başınıza öğrenmeyi ve mevcut projeleri inceleyerek geçirmeniz gerekiyor…

  5. Haklısınız hocam fakat teori kısmı biraz uzun sürdü, tam birşeyler üretmeye başlayacağımız zaman dönemin bitmek üzere olduğunu farkediyoruz. Dönem başındaki bilgisayar laboratuvarındaki yenileme işleri de bize biraz zaman kaybettirdi. Az bir zamanımız kaldı ve sınavların da stresiyle iişimiz biraz daha zorlaşacak gibi görünüyor.

    Sctrach’la çok güzel şeyler yapabiliriz diye düşünüyorum. İlk başta bana biraz basit gibi görünmüştü fakat MIT’nin sitesindeki örneklerin proje dosyalarını inceleyince ve çalışma mantığını görünce çok şaşırdım. Kodlar bile görsel olarak tasarlanıyor, elbette bazı parametreler ve değerler manuel olarak giriliyor. Yine de bu yönüyle Flash’ı bile geride bırakacak kadar kolaylık sağlıyor. Oyun tasarımının ve programlama mantığının öğrenilmesi açısından çok güzel bir tasarım ortamı. Bence başta bilgisayar bölümlerinde olmak üzere diğer bölümlerde de programlamaya başlamadan önce programlama ve tasarım mantığını kavramak açısından Sctratch ilk öğretilen konu olmalı. Hatta ilköğretimden başlamak üzere bilgisayar derslerinin müfredatına dahil edilmeli. Sistematik düşünmeyi, algoritma üretmeyi, planlı çalışmayı öğretebilecek çok güzel bir yazılım.

    Flash’la bille oyun tasarlarken Action Script bilmek gerekiyor. Flash CS5 versiyonunda kod bilmeyenlerin işlerini kolaylaştırmak amacıyla yeni özellikler eklenmiş olsa da Sctract’ın kod gerektirmeden basit bir şekilde eğitsel oyunlar yapabilmeye olanak sağlaması çok büyük avantaj. Özellikle Kostümler özelliği sayesinde hareketi sağlamak için karakterin sonraki pozisyonlarının çizilebilmesi tasarımı oldukça kolaylaştırıyor.

    Şuanda kendim de Sctratch’la birşeyler yapabilmeye başladım. Yaptığım çalışmaları blog sayfamda paylaşacağım.

  6. başlaması bizi çok mutlu edicek çünkü bayağı teorik olarak işledik dersi…ha ayrıca selçuk arkadaşımız bayağı çözmüş sctratch ı : ))) umarım bende daha iyi ürünler ortaya koyarım…

  7. scratch bana hiç ilgi çekici gelmiyor buda bu derste birşeyler öğrenmemi engelliyor. Ne yapmalıyım ? tavsiyelerinizi bekliyorum

  8. bence her oyun faydalıdır…. illa da eğitim amaçlı olması gerekmiyor… ayrıca her oyunda mutlaka yeni şeyler öğrenme vardır..

  9. evet sctratch ı öğrenmeye başladık ve bana güzel şeyler ortaya çıkaracağız gibi geliyor. ben şimdiden tasarımından zevk almaya ve bişeyler örendiğimi, bana birşeyler kattığını görmeye başladım. umarım güzel şeyler ortya çıkar.

  10. Teorik kısım bizi bunaltmıştı artık. pratik çalışmalar hem daha eğlenceli hem de işlevsel.

  11. Merhaba hocam scratch.mit.edu’ya yüklediğim animasyonda zaman çakışması oluyor orjinali gibi oynamıyor. Yapabileceğim birşey var mı?

  12. bence teori kısmının bukadar uzun sürmesi faydalı oldu.ben zülfü hocamızın daha bir konuyu yarım bıraktığını görmedim.cumartesi pazar gelir yine bitirir.teşekkürler…

    • Toplum olarak şöyle bir ritüelimiz var: Bir kişiyi arkasından eleştiririz, onun hakkında başkalarıyla konuşurken demediğimizi bırakmayız; fakat yüzüne gelince öve öve bitiremeyiz, göklere çıkarırız, şımartırız.

      Benim ise tam tersi bir alışkanlığım var. Bir kişiyi eleştireceğim zaman bunu kendisine söylerim, fakat onu öveceğim zaman bunu yüzüne karşı söylemem; başkalarıyla onun hakkında konuşurken söylerim. Bir kişiyi yüzüne karşı övdüğüm veya arkasından eleştirdiğim çok nadir olur, ama böyle yapmamaya çalışırım.

      Mesela lisedeyken şöyle bir olay olurdu. Sınıftaki herkes, herhangi bir hocanın bir tutumundan hoşnut olmazdı. Ders dışında, tenefüslerde sınıf kendi arasında hocayı çekiştirip dururlardı ama şikayetlerini hocaya söyleyecek cesareti ortaya koyamazlardı. Bir gün sınıfta bir öğrenci bu cesareti gösterip, kalkıp hocaya karşı eleştirilerini dile getirdiğinde, sınıf bir anda taraf değiştirirdi. Herkes bir anda hocadan yana olup, kalkıp eleştirilerini söyleyen kişiye sanki çok tuhaf birşey söylüyormuş gibi bakarlardı. Aslında kendilerinin içinden geçenleri söyleyen bu öğrenciye hiçbiri destek çıkmazdı, o da bir başına ortada kalırdı. Ben bunu çok gördüm o yüzden artık şaşırmıyorum.

      Not : Sözüm meclisten dışarı, Eren Küçük arkadaşımız lütfen üzerine alınmasın.

  13. Ayrıca şunu da belirtmek isterim: Son işlediğimiz derslerde Scratch’la yaptığımız uygulamalar gerçekten çok faydalı oldu. Scratch’ta kalem aracını kullanarak, döngüler yardımıyla istediğimiz şekillerin, istediğimiz sırayla çizdirilmesini sağlamak için kod bloklarını oluşturmak, algoritmayı üretmek, düşünmek, planlamak, sıraya koymak iyi bir zihin jimnastiği oldu. Hem algoritma mantığını daha iyi kavradık hem de bulmaca çözer gibi eğlendik. Derste yapamadığım uygulamaları dersten sonra yalnız başıma yaparken hiç zorlanmadım ve çok kolay bir şekilde yaptım. Galiba “bireysel” olarak daha etkili çalışıyorum onu anladım.

    Bilgisayar mühendisliği 3.sınıfta okuyan bir arkadaşa Scratch’tan bahsettim, ilk defa gördüğünü söyledi ve çok beğendi. Kendisinin bölüm hocasına Scratch’tan bahsetmiş ve 1.sınıflarda programlamaya hemen Java’dan başlatmak yerine, algoritma mantığını kavratmak açısından Scratch kullanılırsa daha faydalı olacağını söylemiş. Hocası da Scratch’ı bilmiyormuş ve kendisi de programı beğenmiş. Kim bilir belki bundan sonra Bilgisayar mühendisliği 1.sınıf öğrencileri programlamaya ve algoritma öğrenmeye Scratch ile başlar.

  14. SELÇUK EREN arkadaşım keşke söylediğim iki cümleyle beni böylesine önyargılı olarak eleştirmeseydin.sana önerim beni bi sor bizim sınıftaki birisine yalaka birimiyim yoksa bünyamin hocayla dersin anlatılışı konusunda kavga eden, hocalara eyvallahı olmayan, geçen sene courses te zülfü hocayla tartışan biri mi olduğumu söylerler.ama zülfü hoca bu sene gerçekten ders anlatıyor.bizim geçen dönem c ile programlamaya geldi,çok güzelde anlattı biz anlamadık o ayrı mesele.bide sen beni tanımıyon dostum nerden biliyon zülfü hocanın arkasından başka yüzüne karşı başka konuştuğumu, ben seni yolda görsem tanımam.neyse olur böyle yanlış anlaşılmalar…

    • Eren keşke bana özel mesaj atsaydın çok açık konuşmuşsun, teşekkür ederim. Fakat beni yanlış anlamışsın, ben senin için söylemedim; hatta alta not düştüm, galiba nota dikkat etmedin. Verdiğim örnek lisedendi. Ben genel olarak konuştum ve tecrübelerimden bahsettim. Kesinlikle seni hedef almadım. Yine de kalbini kırdıysam kusura bakma. Dediğin gibi birbirimizi tanımıyoruz, tanımadığımız için de birbirimiz hakkında yargıda bulunmaya hakkımız yok, bu konuda sana katılıyorum. Ama keşke verdiğim örneği üzerine alınmasaydın. Ben genel olarak öğrencilerin öğretmenlere karşı tutumunu eleştirdim. Bunu bir kişiye indirgemek yanlış olur. Seni bu kadar gücendireceğimi bilsem yazmazdım, “sil ” butonu olsa emin ol yorumumu silerdim. Yanlış anlaşılma için kusura bakma,

  15. tm dostum ben yanlış anlamışım kusura bakma…

  16. yorumları hakkında tamamen selçuk arkadaşımıza katılıyorum (eleştiri kısımları hariç her ne kadar doğru da olsa). scrach gerçekten çok güzel ve kodların tamamen görsel olması öncellikle algoritmayı çok iyi geliştirdiği ve programcılığa başlamadan önce çok iyi derecede bir alt yapı sağlayacağınuı düşünüyorum. scracla ilgili şimdilik bana göre tek bir broblem var o da ; materyal bulma konusunda ki sıkıntı. ama ilerde scrach ın daha geniş alanlara yayılmasıyla bu sıkıntının da ortadan kalkacağını düşünüyorum.

  17. Stratch ın yayarlı olduğu şüphesiz.Sınıftaki arkadaşlara baktığımızda herkesin söylediği ortak şey şu:’Biz bu dersten nasıl proje yapacağız,genel bir özgüven sorunu vardı.Bunun nedeni ise Zülfü hocanın dersin teorik kısmını çok uzun tutup uygulama kısmına bir türlü girememesiydi,ancak geçen hafta ilk uygulamayı yaptıktan sonra genel itibariyle herkeste bir rahatlama oldu çünkü artık ne işlediğimizin farkına vardık.Keşke dönemin üçüncü haftası bu uygulamalara başlasaydık o zaman bu kadar strese girmezdik ve kendimizden daha emin olurduk.Yine de bu önümüzde ki üç haftalık süreçte az da olsa yol alacağımızı tahmin ediyorum. Zülfü hoca şüphesiz bizler için iyi şeyler planlıyor ,ancak doğrusu biraz geç kaldı.Herkes için iyi olur umarım…

  18. Bence scratcın en avantajlı özelliği scratch ana sayfasında herkesin birbirinin projesini görebilmesi ve böylece yeni fikirler edinebilmesi..
    Dezavantaj olarak gördüğüm , eksik olan özelliği ise projenin flashtaki gibi (SWF) olarak kaydedilememesi..

  19. Bence olabilir neden olmasın. Ama bu konu ince bir çizgide. Oyunları doğru şekilde doğru zamanda etkin biçimde eğitime uygun sunarlarsa gayet işe de yarar bana göre.

  20. Oyunlar tabiki eğlencelidir 🙂 ben de bir oyun tasarlamayı cok isterim.

  21. Gerekli bilgilerin verilmesi gerekir bence.. yani teorik kısım çok önemli ama hocanın teorik kısmı biraz uzun tutması konusunda sizlerle hem fikirim..

  22. oyun tasarımı yapmak oynamak kadar eğlenceli

  23. Scratch’ı anlayıp öğrendikçe bu işin ne kadar doğru olduğunu görüyorum…Uygulamalarımız çok iyi gidiyor,gerçekten de bize bir şeyler kattığını düşünüyorum.Çocukların bu nimetten faydalanması,ilerde onların analitik düşüncelerinin daha iyi gelişmesine ve hayatlarına artılar katacağına inanıyorum.Gelecekte Scratch daha iyi tanınırsa ilköğretim çağlarında bu ve bunun gibi uygulamaların uygulanabilirlik ihtimali çok yüksek ..

Yorum bırakın